23948sdkhjf

DAT-Schaub vokser markant i USA

To betydende amerikanske tarmvirksomheder fusionerer med danske DAT-Schaub som hovedaktionær. Det nye selskab har en forventet omsætning på 160 millioner dollars.
Danish Crowns datterselskab DAT-Schaub tager nu en stor bid af det amerikanske marked, når virksomheden overtager 51 pct. af aktierne i DCW Casings, der dannes i en netop offentliggjort fusion mellem Casing Associates LCC og USA´s største tarmvirksomhed Wolfson Casings.

DAT-Schaub ejede i forvejen 50 pct. af aktierne i Casing Associates, men som hovedaktionær i det nye selskab får DAT-Schaub med et slag en helt ny position og nye muligheder i Nordamerika.

- Vi har haft kig på Wolfson Casings gennem længere tid, og nu kom så muligheden for at fusionere de to selskaber med DAT-Schaub som drivende kraft, og jeg er ikke i tvivl om, at vi har valgt det helt rigtige tidspunkt til at gennemføre fusionen, siger administrerende direktør i DAT-Schaub Jan Roelsgaard.

Han forventer, at det nye selskab, der fremadrettet vil blive drevet af de hidtidige ledelser i Wolfson og Casing Associates, vil få en omsætning på cirka 160 millioner dollars, og selskabet bliver dermed en vigtig brik i DAT-Schaubs fremtidige strategi.

- Wolfson Casing har været ejet og ledet af Monte Wolfson gennem 60 år, og han har opbygget en fantastisk velfungerende salgsorganisation, som vi nu kan benytte til at styrke vores salg af europæiske tarme til verdens største pølsemarked. Samtidig får vi nu egen produktion i USA, hvilket også har stået på ønskelisten gennem længere tid, forklarer Jan Roelsgaard.

Sammenlagt behandler og sælger DAT-Schaub og DCW Casings mere end 70 millioner tarmsæt fra svin årligt. Det gør DAT-Schaub til en af de største aktører på markedet. Også når det gælder salget af lammetarme har Wolfson en betydelig position, så DAT-Schaub koncernen også her kommer med i den absolutte superliga på verdensplan.

Dermed fortsætter DAT-Schaub den vækst, som selskabet har leveret gennem de senere år.

- Vi forventer at kunne opnå betydelige synergieffekter ved sammenlægningen af de to selskaber, og det vil komme både kunder og ejere til gode, siger Jan Roelsgaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113