23948sdkhjf

Arla dropper græs som salgsargument

Mejerigiganten er nødt til at relancere Lærkevang, fordi forbrugerne ikke bider på.
Arla har de seneste år satset på brandet Lærkevang, der med en værdibaseret tilgang skulle opfordre forbrugerne til at købe mælk fra køer, som havde været på græs.

Men forbrugerne har ikke taget budskabet til sig. De køber i stedet økologisk mælk og discountmælk.

- Mange, der tidligere valgte Lærkevang, køber nu enten øko-mælk eller billigmælk i stedet. Den udvikling vil vi bremse ved at følge et ønske, som forbrugerundersøgelser peger på - at mælken skal være så frisk som muligt, forklarer marketingsdirektør i Arla Danmark Jakob B. Knudsen til epn.dk.

Fra ko til butik på et døgn

Som konsekvens heraf har Arla nu opsagt aftalerne med leverandørerne. Fremover skal Lærkevang synliggøres som Arlas friskeste mælk, der afhentes dagligt på gårdene.

Lærkevang skal relanceres som en mælk, der kommer fra ko til butik inden for 24 timer. Friskhed afløser dermed græs som salgsargument.

Oprindeligt var kravet for at kunne leve op til Lærkevang-navnet, at køerne havde været på græs et vist antal timer om sommeren, mens der om vinteren skulle være en bestemt mængde græs i foderet.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094