23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hancocks Sport-Cola er blevet kult

Uden bryggeriet har foretaget sig noget, har Hancocks alkoholfrie sodavand i ølflaske fået Facebook-side og en trofast fanskare på nettet.

Hancocks Sport-Cola har fået 7567 følgere på Facebook. Det har den præsteret helt uden om bryggeriet, som ikke har foretaget sig noget, skriver Skive Folkeblad.

- Vi har overvejet, om vi skulle gå ind og blande os i snakken derinde. Men det tør vi simpelthen ikke. Sport-Colaen skal vist bare have lov at leve sit eget liv, siger Hancocks regnskabschef Jørn Jensen til Skive Folkeblad.

En bølge af nostalgi

Han forklarer, at Sport-Colaen blev lanceret i 1970’erne og nu tilsyneladende er blevet en del af en retrobølge. I hvert fald vidner mange af kommentarerne inde på Facebook-siden om forbrugernes nostalgiske forhold til den alkoholfrie sodavand i ølflaske.

Regnskabschefen er i øvrigt godt tilfreds med det mersalg, kultstatusen har ført med sig, skriver Skive Folkeblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094