Arla samler funktionelle produkter
Yoghurt-mærket Arla Cultura bliver fremover det samlende brand for hovedparten af Arlas funktionelle produkter.
Arla Cultura serien har hidtil været kendt som en serie yoghurtvarianter tilsat den nyttige bakterie F19, men fremover vil Arla Cultura også omfatte to berigede mælkevarianter. Således lægger Arla fra april den eksisterende minimælk med ekstra D-vitamin og en helt ny minimælk med højt proteinindhold ind under Arla Cultura brandet.
- Vi ved, at nogle forbrugere målrettet søger efter funktionelle produkter, mens andre forbrugere målrettet forsøger at undgå dem. Ved at samle disse produkter under Arla Cultura vil vi gerne gøre det nemmere for forbrugerne at identificere dem og skelne dem fra vores traditionelle mejeriprodukter, siger Jakob Knudsen, der er marketingdirektør i Arla Danmark.
I forbindelse med relanceringen har de klassiske Arla Cultura yoghurter fået nye opskrifter. En række af produkterne indeholder nu flere kostfibre, nogle indeholder mindre sukker og enkelte har en højere fedtprocent. En enkelt drikkeyoghurt indeholder desuden ekstra D- og C-vitamin.
Samtidig introducerer Arla Cultura desuden stevia-planten som kilde til sødemiddel i alle seriens drikkeyoghurter, der hidtil er blevet sødet med aspartam.
Relanceringen af Arla Cultura sker i forbindelse med de nye EU-anprisningsregler, som trådte i kraft i Danmark i december 2012.