40 procent mindre CO2-aftryk, men samme smag og funktionalitet som traditionelle oste. Sådan lyder den korte beskrivelse af to blandingsprodukter baseret på ost og planteingredienser – kaldet Audu – fra den danske startup Planetdairy, som fra i dag mandag kan købes i Meny.
Bag Planetdairy står tre tidligere Arla-folk, Jakob Skovgaard, Jesper Coldi...
Tidligere Arla-topfolk udfordrer den traditionelle ostebranche med nyt produkt
Tre iværksættere med en fortid i Arla lancerer et alternativ til traditionelle oste med 40 procent mindre CO2-aftryk. Det nye produkt ved navn Audu sælges fra i dag i Meny.

De tidligere Arla-folk Jesper Colding (t.v., marketingansvarlig), Jakob Skovgaard (i midten, direktør) og Paul Cornillon (produktudvikler) står bag Planetdairy og har netop lanceret Audu - et blandingsprodukt baseret på mælk og bælgfrugter. Foto: Planetdairy
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement