23948sdkhjf

Arla retter fokus mod fremtidens vækstmarkeder: Her skal pengene hentes

Planen er ganske klar for Arla, men det er imidlertid ikke ensbetydende med, at det går uden udfordringer.

Det er i det sydlige Afrika, at koncernen kæmper med indtjeningen, mens markederne i Mellemøsten og Nordafrika er udset til at skulle levere vækst i fremtiden. 

Det fortæller koncerndirektør Simon Stevens, der har ansvaret for mejerikoncernens salg til supermarkeder, varehuse, restauranter og foodservicevirksomheder udenfor kernemarkederne i Europa, til Børsen.

- Mena (Middle East and North Africa, red.) har længe været og vil nok altid være nummer ét hos os. Selv om vi i mange kategorier og i flere lande i Mellemøsten har stor markedsandel, så kan vi stadig vokse. Potentialet er fortsat stort. Og vi har stærke mærker som Lurpak og Puck , der fra vores markedsføring i Mellemøsten er kendte i arabisktalende lande i Nordafrika, og derfor har en platform for vækst dér, siger Simon Stevens til Børsen. 

Han vil til avisen ikke give konkrete tal, men fortæller, at salget vil være højere end de godt 18 mia. kr., som det lød på i 2023.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093