23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk burgerkæde slås for sit navn

Man skal passe på med, hvad man kalder sin virksomhed.

For mange år siden måtte en mindre fiskehandler, der kaldte sit selskab i Esbjerg for Netto-Fisk, opgive kampen mod milliardkoncernen Salling Group, som ville holde navnet på sin kendte discountkæde Netto helt for sig selv.

Og nu ligger Jagger burger-kæden med 18 restauranter i Storkøbenhavn på syvende år i en tvist om navnet, som kæden deler med den verdenskendte forsanger i rock-legenderne Rolling Stones, Mick Jagger.

Det skriver Børsen på baggrund af dokumenter fra EUIPO, EU’s patent- og varemærkemyndighed, og Patent- og Varemærkestyrelsen i Danmark.

Jagger-stifter Christian Brandt vil ikke kommentere den både verserende og komplekse sag, men Mikkel Kleis, der som advokat og partner i Patrade har gennemlæst akterne for avisen, giver sit bud på et udfald:

- Det typiske forløb i den type sager vil være, at man finder en forligsmæssig løsning. Så vil det danske selskab formentlig få en rimelig frist til at ændre navn i fred og ro, og så går parterne hver til sit, siger Mikkel Kleis til Børsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094