Dansk burgerkæde slås for sit navn
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/61031513.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1333&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1115&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=552&accessToken=9c55484755874bfbe8bac162fa95162b3db3dd4ecbe33e5287d976040c9c2f6c)
Man skal passe på med, hvad man kalder sin virksomhed.
For mange år siden måtte en mindre fiskehandler, der kaldte sit selskab i Esbjerg for Netto-Fisk, opgive kampen mod milliardkoncernen Salling Group, som ville holde navnet på sin kendte discountkæde Netto helt for sig selv.
Og nu ligger Jagger burger-kæden med 18 restauranter i Storkøbenhavn på syvende år i en tvist om navnet, som kæden deler med den verdenskendte forsanger i rock-legenderne Rolling Stones, Mick Jagger.
Det skriver Børsen på baggrund af dokumenter fra EUIPO, EU’s patent- og varemærkemyndighed, og Patent- og Varemærkestyrelsen i Danmark.
Jagger-stifter Christian Brandt vil ikke kommentere den både verserende og komplekse sag, men Mikkel Kleis, der som advokat og partner i Patrade har gennemlæst akterne for avisen, giver sit bud på et udfald:
- Det typiske forløb i den type sager vil være, at man finder en forligsmæssig løsning. Så vil det danske selskab formentlig få en rimelig frist til at ændre navn i fred og ro, og så går parterne hver til sit, siger Mikkel Kleis til Børsen.