23948sdkhjf

Hansens Flødeis produktudvikler sig til succes

Fedtfattig skyr-is har sikret nye kunder til den kun 10 år gamle is-producent.
Produktudvikling sikrer vækst hos familievirksomheden Hansens Flødeis. Det skriver Børsen i dag.

- Vi har udvidet i år, fordi vi vil noget mere. Vi er begyndt at lave skyr-is, og vi har tænkt os at lave noget mere i den boldgade, siger Rasmus Eiby til avisen og uddyber, at fedtfattig is er med til at trække nye kunder til.

En svensk fitnesskæde er blandt andet kommet til, siden virksomheden lancerede nyheden, uddyber han. Rasmus Eiby er virksomhedens administrerende direktør og ejer virksomheden sammen med sin bror Anders Eiby, der også indgår i den daglige ledelse.

Hansens Flødeis har blandt andet formået at skabe en lønsom forretning ved at holde fokus på en god råvarekvalitet. Mælken leveres fra de to økologiske gårde, Svanholm og Stensbølgård og så er det Ølligegaard Mejeri, der henter og pasteuriserer den, hvorefter den færdige råvare bringes til Hansens. Ingredienser som lakrids og vanilje hentes i henholdsvis Calabrien og Congo.

Produktionen, der foregår i det gamle Hornsherred Mejeri, er primært ved håndkraft og der produceres således kun 1000 liter pr. batch.

Familieforetagenet Hansens Flødeis blev stiftet i 2003 og med 20 ansatte står de i dag på en procent af det samlede danske ismarked og med en omsætning på cirka 50 millioner kroner.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125