23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Skagenfood har succes med nethandel

Nethandel med specialfødevarer er i vækst, vurderer ejer, der har succes med salg af friske fisk i måltidskasser over hele landet.

Siden ægteparret Betina Kühn og Peter Bagge-Nielsen stiftede Skagenfood i 2001 er salg af friske via internettet tordnet frem og i dag har virksomheden 15.000 abonnenter fordelt over hele landet. En vækst, der ser ud til at fortsætte. Det skriver JyllandsPosten i dag.

I seneste regnskabsår havde virksomheden en omsætning på 60 mio. kr. og et resultat før skat på 2,3 mio. kr. Basisforretningen med fisk trækker den største vækst, men Skagenfood har grundet efterspørgsel fra kunder suppleret med både frugt og kød.

Ved siden af har parret desuden etableret logistikselskabet Logsite, hvor de tilbyder distribution af fødevarer for blandt andre Irma.dk og Philipsonwine. Hvis ikke de havde taget teten, ville andre være kommet i forkøbet, vurderer Peter Bagge-Nielsen. Han mener i øvrigt, at nethandel med specialfødevarer er i vækst.

- Markedet vokser. Eksempelvis skrider en del af vinhandlen fra supermarkeder over til nethandel. Vin har en høj værdi, og der er mulighed

for at lave et dækningsbidrag. Så det er i dagligvarehandlens nicheområder, at der opleves fremgang. Samtidig er det også der, at man kan tjene penge, fortæller Peter Bagge-Nielsen til avisen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079