I 1. kvartal havde Hartmann en omsætning på 413 mio. kr., mod 423 mio. kr. i samme kvartal 2013. Resultatet før skat steg fra 10 millioner kroner i 2013 til nu 40 millioner kroner - en markant vækst, der hænger sammen med lukning af en finsk fabrik sidste år, der medfører 33 mio. kr. i særlige poster her i første kvartal 2014.
- Vi fastholdt den positive udvikling og skabte gode resultater i 1. kvartal, hvor vi formåede at øge overskudsgraden ved at sælge flere premiumprodukter og fortsætte den løbende effektivisering af produktionen. Den igangværende udvidelse af produktionskapaciteten i Nordamerika følger planen, og i Europa investerede vi ligeledes i tiltag, som skal øge effektiviteten og forbedre kapacitetsudnyttelsen, siger adm. direktør Ulrik Kolding Hartvig om udviklingen i 1. kvartal.
Forventningerne om en omsætning på 1,6-1,7 mia. kr. og en overskudsgrad på 9,0-10,5% fastholdes.
- På baggrund af de gode resultater i 1. kvartal og udviklingen i forretningen fastholder vi forventningerne om en omsætning på 1,6-1,7 mia. kr. og en overskudsgrad på 9,0-10,5% i 2014. Vi er på rette vej, og målet skal nås ved at øge andelen af premiumprodukter og optimere driften, så vi udnytter produktionskapaciteten bedst muligt, slutter Ulrik Kolding Hartvig.
