23948sdkhjf

Vilsund Blue langer flere muslinger over køledisken

Firmaets salg af muslinger er i supermarkeder steget med 50 procent indenfor det seneste år.
Danskerne spiser flere muslinger og skaldyr, mærker muslingeproducenten Vilsund Blue med base i Nykøbing. Indenfor de seneste to år er virksomhedens salg af muslinger tredoblet. Det skyldes, at produkterne herfra er kommet på hylderne i stort set alle butikker hos Dansk Supermarked og Coop.

- I supermarkederne har vi øget vores salg med 50 procent indenfor det seneste år, siger Søren Tjørnelund Mattesen, der er administrerende direktør i Vilsund Blue.

- Det betyder meget, at muslinger er blevet mere tilgængelige for danskerne. De er blevet bedre til at spise dem og kender måske muslinger fra ferier sydpå, tilføjer han.

Muslingernes popularitet skyldes også, at muslinger tilberedt som moules frites i stigende grad har fundet vej til menukortene på caféerne, vurderer muslingeproducenten.

Søren Tjørnelund Mattesen påpeger, at muslinger er nem og sund mad, som ikke kræver megen forberedelse.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079