23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Emballage-niche booster eksport hos Danapak

Den danske emballageproducent Danapak har fart i eksporten af emballage til fødevareproducenter, der satser på kvalitet frem for discount i deres emballagevalg.

Trenden de seneste år har været discount, men udviklingen er ved at vende og en lang række fødevareproducenter fokuserer igen på kvalitet både i produkt og emballage – og det er her Danapak Flexibles har fundet sig en lille niche, som i høj grad er med til at booste virksomhedens eksport, skriver Jyllandsposten.

Adm direktør Lars Wiggers Hyldgaard hos Danapak Flexibles påpeger, at der er to trends der dominerer fødevareindustrien – den ene trend er billigere med billig på, hvor producenterne skærer effektiv og lækker emballage væk, for at kunne leverer billige produkter til forbrugerne. Og så er der den anden.

- Heldigvis er der andre producenter, som gerne vil have specialiteter og mere funktionalitet indbygget i deres emballager. Og det er netop der, at vi har lagt os i markedet som nicheproducent – og med en eksportandel på mere end 70 pct, fortæller han til Jyllandsposten.

Tidligere har Danapak leveret meget, til få store kunder, men den udvikling har taget en drejning, så man i dag leverer til langt flere kunder. Samtidig udgør størstedelen af kundegrundlaget ikke længere fødevareproducenter. I dag hentes under 50 procent af omsætningen i fødevareindustrien, mens resten hentes inden for blandt andet det farmaceutiske område.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.104|