KMC eksporterer 90-95 procent af sin produktion og heraf går en tredjedel til Asien, hvor man allerede har stor afsætning af kartoffelstivelse til nudelfabrikanterne. Og selvom Kina er et vigtigt marked for kartoffelmelscentralen, så er det i høj grad Japan og Sydkorea, der har virksomhedens opmærksomhed, skriver dagbladet Børsen.
Faktisk har man allerede en stor indtjening på det japanske marked, hvor der leveres kartoffelstivelse til fiskeboller og andre farsprodukter, fortæller regionaldirektør for KMC i Hong Kong, Jens Helmer Hansen.
- Vi ser et stort potentiale på det koreanske marked, men store producenter som f.eks. Lotte Confectionary, hvor vi har været på besøg i dag, kender ikke nok til vores produkt. Vi skal have forklaret, at kartoffelstivelse sagtens kan erstatte gelatine i slik og p.t. er billigere, siger Jens Helmer Hansen.
KMC er med på et eksportfremstød i Sydkorea sammen med fødevareminister Dan Jørgensen og en række danske fødevareproducenter, der ligesom KMC ser et stort potentiale i det sydkoreanske marked.
Læs også: