23948sdkhjf

Mange flere lavprisbutikker er på vej

Massiv fremgang vil fortsætte i adskillige år endnu
Discountbutikskæderne i Danmark er slet ikke færdige med at vokse. De fleste kæder varsler flere butikker, og samtidig går lavprisbutikkerne på jagt efter endnu flere kunder ved at bygge større butikker med flere varer, skriver Finans.dk.

- Det er lidt vildt, hvad der foregår. Kæderne bliver ved at bygge nye butikker, selv om flere af dem drives med underskud. Derfor vil sektoren kapre markedsandele også i de kommende år, siger Henning Bahr, direktør i Retail Institute Scandinavia, til portalen.

Ekstra omsætning på syv-otte milliarder

Konsulentvirksomheden forventer i en ny prognose, at discount om 10 år vil have en andel af det danske dagligvaremarked på 46 procent mod godt 40 procent i dag. Det betyder, at der vil blive flyttet omsætning til discount fra andre butiksformater for syv-otte milliarder kroner.

Satsningerne sker, selv om kun to ud af seks discountkæder – Netto og Rema 1000 - sidste år havde overskud. Ifølge Retail Institute Scandinavia havde hverken Aldi, Kiwi, Lidl eller Fakta plus på bundlinjen i 2014, men Aldi og Kiwi har fået tilført adskillige hundrede millioner kroner i ny kapital og har dermed fået fornyet styrke, konstaterer Finans.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094