Chr. Hansen etablerer ny forretningsenhed
Med en ny fokuseret ”Meat Business Unit” på plads, er Chr. Hansen klar til at hjælpe kødproducenter med at reagere på forbrugernes krav til naturlige og sunde fødevarer.
- Vi har en stærk produktportefølje af funktionelle blandinger, naturlige farver og kødkulturer, som kan være spændende for kødproducenterne, siger Christian Rolf Jacobsen, Vice President og chef for den nye business unit.
Kommer forbruger-trends i møde
- Vi ønsker at hjælpe vores kunder med at tilføje værdi til deres produkt. Presset fra forbrugerne, der kræver sunde, naturlige produkter med mindre kunstige tilsætningsstoffer er stigende, og producenterne ønsker at tilbyde produkter, der opfylder denne udvikling, forklarer Jacobsen.
- Med Chr. Hansens naturlige ingredienser kan kødproducenter forbedre det visuelle udseende af produktet, beskytte kødet med bio-beskyttende kødkulturer og endda give en ny positiv smagserfaring. Vores kunder vil blive i stand til at mindske e-numrene på mærkningen, hvilket er en tendens, mange gerne vil følge, tilføjer han.
Stigende marked
Chr. Hansen oplever en stigende interesse fra kunder på områder som gæret og emulgerede kød samt kogt skinke.
Forbruget af især pølser er stigende, og den globale kødforarbejdningsindustri er anslået til at forsyne forbrugerne med 188 millioner tons kød i 2010. I Tyskland alene spiser 82 millioner indbyggere mere end 30 kg pølser om året, som gør dette marked ganske betydeligt for Chr. Hansen.
- Vi oplever tocifrede vækstrater på områder som bekvemmelighed, for eksempel kød skåret i skiver, sunde produkter med mindre fedt, salt, tilsætningsstoffer osv., men også en stigende efterspørgsel efter billige produkter til den økonomiske forbruger. Disse er nogle af de udfordringer, som vi kan hjælpe nutidens kødforarbejdningsindustri med, siger Christian Rolf Jacobsen.
I tæt samarbejde med kunden
Chr. Hansen's nye "Meat Business Unit" giver mulighed for en stærkere teknisk støtte, enten på kundens eget anlæg eller på leverandørens Industri Technology Center. Her har kunden mulighed for at teste Chr. Hansen's løsninger i et produktionslignende miljø, overvåget af eksperter.
Kilde: Chr. Hansen