23948sdkhjf

Kendt dansk luksuschokolade rykker til Dubai

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Peter Beier er kommet "flyvende fra start" på Palmeøen i Dubai

Den danske chokoladeproducent Peter Beier har åbnet en stand i et nyt kæmpe chokoladeforum i centrum af Dubai.

Salget er kommet "flyvende fra start," lyder det fra Peter Beier, der bl.a. har solgt chokolade for over 100.000 kr. til en enkelt kunde allerede inden den officielle åbning.

Det skriver FødevareWatch.

Bag aftalen står tre bastante herrer, der har netop har åbent et chokolademekka i Dubai kaldet Boutique le Chocolat. Det drejer sig om Dubais emir, De Forenede Arabiske Emiraters premiereminister og sheik Mohammed. Som det eneste nordiske chokolademærke har de valgt Peter Bier til at få en stand i det store chokoladecenter midt på Palmeøen i Dubai.

- For os er det et vindue, næsten som det at ligge i lufthavnen. Det er en trædesten videre ud til hele den region, siger Peter Beier og fortsætter:

- Jeg har gjort mig rigtig mange overvejelser. Jeg har været længe om at sige ja. Men deres seriøsitet har vist sig at være meget grundig. Desuden fik vi en god placering, og nu har det har vist, at vi er det næstbedst sælgende brand.

Peter Beier sælger til Boutique le Chocolat af fabrik, og får derved ikke en højere pris, end til hvilket som helst andet mellemled, tilføjer Peter Beier. Kontakten begyndte for to år siden efter, at nogle repræsentanter havde smagt chokolade fra Peter Beiers butik i Kastrup Lufthavn.

Læs også: Beiers chokolader hårdt ramt af solen

- Det har været en elefantfødsel, for at sige det lige ud. Men det er sindssygt positivt, og der er virkelig grund til optimisme. Man ved selvfølgelig aldrig, hvad fremtiden bringer, men lige nu er vi det næstbedst sælgende brand ud af 24. Lad os sætte hak ved det, siger han til FødevareWatch.

Peter Beier kan ikke på nuværende tidspunkt vurdere, om det får konsekvenser for den danske del af forretningen i udvidelse af produktionsfaciliteter. Men fortæller, at han "har sendt rigtig meget derned," allerede inden, at Boutique le Chocolat har haft officiel åbning. En enkelt kunde har således brugt 100.000 kr. i hans butik.

Peter Beier ser store perspektiver i åbningen, der officielt er 1. oktober.

- Det være at det Boutique le Chocolat kommer til at gentage sig 20 gange i hele den region. Det kan også være, at nogle kontakter mig for at åbne selvstændige butikker, siger Peter Beier.

- Forleden havde jeg besøg af to fra Saudi Arabien, der gerne ville have licens på vores flødeboller. Vi må sige, at der er noget i vores DNA, de virkelig godt kan lide, slutter han.

Ud over 24 chokolademærker, er der eksempelvis en chokoladerestaurant der blandt andet serverer chokoladebrugere og du kan lave din egen chokolade.
Mere om: Peter Beier
Hold dig opdateret med Food Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ond tvilling satser 20 millioner kroner på tapperi i New York

Medie: Universitet lod landbruget få indflydelse på nyhed om oksekødsrapport

World Food Summit under en bæredygtig hat

Lagkagehusets direktør stopper

Coop tilbagekalder hamburgerryg

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nyhedsbrev

15.119 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Isproducent skal betale 10.000 kroner i bøde

Online Avis Arkiv

Danish Crown klar med nye hybridprodukter

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Food Festival får food-konkurrence

Rekordmange udlændinge har job i Danmark

Antallet af slagtninger styrtdykker

Flere mejerier vil lave planteprodukter

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Ny lakseterminal på vej op i omdrejninger

Efter seks års fremgang står den danske beskæftigelse stille

Fiskemand erkender kun papirsjusk

Meyers Køkken køber 3.000 frokostkunder

Defco-familie får lov at blive efter salg

Ø-destilleri vil ud til hele landet

Smør, mælk og marcipanbrød på toppen af dansk imageliste

Virksomhederne er klar til besøg, men folkeskolerne kommer ikke

Venner er hoppet med på ginvognen

Ny forskning kan give bedre fødevarer

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

Coop åbner et outlet til restpartier og vin

Grønne udviklingsprojekter får millionstøtte

Eksplosiv vækst hos Sanovo

Naturli kigger mod andre sektorer

Rugbrødsbageri igen politianmeldt for dårlig hygiejne

Kartoffelmelsfabrik fortsætter væksten

Metal fundet i partypølser

Hyldeblomstdrik er kaldt tilbage

SF vil forbyde fransk delikatesse: Det er barbarisk

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Glæd dig til at opleve de nyeste gadgets og prototyper

Process Engineering støtter ”Danmark planter træer”

Bliv klogere på laboratoriespecialernes fremtid i den danske sundhedssektor

Diatom A/S har overtaget aktiviteterne i Bisco Vægte A/S

De nominerede til hi-messens nystiftede bæredygtighedspris er fundet

PRO-CONSULT hjælper med skolemælken

PALOMAT® Forhandler 2019!

Generatorer med høj pålidelighed og performance

Ny Dual Point Mini Cooler til køling af små dele og værktøjer

CAD til Bim

HF indgår nyt partnerskab

En kvalitetsrejse brolagt med fødevaresikkerhed og kvalitetskultur

TYTAN gruppeafbrydere kan nu fås hos Ara-El

Opsæt din positioner med blot én finger...

Kursus i produktionsplanlægning

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

At digitalisere kvalitetsledelsen er en lærerig proces, Her er, hvad de lærte ved Dansand.

”Jeg elsker min lille sjækel fra GN” – sagde ingen, nogensinde 

Fuld automatisk affaldshåndtering til pakkeriet og etikettering

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Generatorer med høj pålidelighed og performance

Invitation til Inspirationsdagen 12/9

Webinar: Introduktion til Festos nye IP20 remote I/O og controller platform

Kom på forkanten af den teknologiske udvikling

Digitalisering af de ikoniske IKEA-kødboller - den digitale rejse

Send til en kollega

0.163