23948sdkhjf

Stor efterspørgsel presser produktionen af energidrik

Det nyeste skud på stammen Cult Mokaï er trods beskeden markedsføring blevet så populært, at produktionen har svært ved at følge med.
Århus-virksomheden bag den kendte Cult-shaker har ansat syv nye detailsælgere og to nye sælgere til at tage sig af restauranter, diskoteker, cafeer og spillesteder. Det går nemlig strygende for engergidrikproducenten, skriver Børsen i dag.

Ansættelsen af er en million-investering for Cult i et marked, hvor alle andre skærer ned som følge af den økonomiske krise.

- Til gengæld er det lettere for os at vinde markedsandele og være mere markant og fremtrædende i markedet, forklarer virksomhedens grundlægger Brian Sørensen.

To nye skud på Cult-stammen er Cult Cola og en drik med cider og hyldeblomst, Cult Mokaï.

- Trods en meget beskeden markedsføring går salget af Cult Mokaï så stærkt, at produktionen har svært ved at følge med, siger Brian Sørensen.

I Norge har Cult etableret eget datterselskab og har nu aftaler med Statoil, Shell, 7-Eleven, Deli De Luca og Esso. Brian Sørensen forventer, at Cult vil kunne købes i over 1000 convenience-butikker (tankstationer og kiosker) samt på over 200 diskoteker og cafeer i Norge inden årets udgang.

Desuden eksporterer Cult til til Island, Færøerne og Grønland. Finland er under opstart, mens Sverige kommer til sidst på året.

Kilde: Børsen

Læs mere om: Cult
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078