23948sdkhjf

Tulip får milliardomsætning Tyskland

Tulip Food Company har købt tyske Nietfeld, og den årlige omsætning i Tyskland runder dermed en milliard danske kroner.
Tulip Food Company’s ledelse og ejerne af Nietfeld Feinkost har sat deres signatur på en aftale, der betyder, at Tulip Food Company overtager tyske Nietfeld med virkning fra 1. januar i år.

Nietfeld blev grundlagt i 1967, men fabrikken blev genopbygget og moderniseret efter en brand i 2005.

Med opkøbet runder Tulips årlige omsætning i Tyskland en milliard kroner, og Tulips administrerende direktør Flemming N. Enevoldsen mener købet af Nietfeld vil styrke Tulip betydeligt.

Tulip har i længere tid har haft blikket rettet mod Tyskland for at finde den rette kandidat til opkøb.

- Tyskland er Europas største marked, og med købet af Nietfeld får vi en virksomhed med et meget moderne produktionsapparat, nogle fantastiske medarbejdere og en ledelse, der år for år har været i stand til at øge omsætningen, siger Flemming N. Enevoldsen.

Efter købet af Nietfeld har Tulip 10 fabrikker: Seks i Danmark, tre i Tyskland og én i Sverige.

Tulip har en årlig omsætning på ca. 5 milliarder og har ca. 2.000 ansatte.

Masser af nye muligheder
Flemming N. Enevoldsen er ikke i tvivl om, at fusionen vil skabe nye muligheder inden for både detail, food service og eksport.

- Sammenlagt har vi et meget bredt sortiment både inden for detail og food service, og med Tulips europæiske salgsorganisation i ryggen, er jeg ikke i tvivl om, at vi kan øge eksporten fra Nietfeld og på den måde sikre, at virksomhedens positive udvikling tager yderligere fart, siger Flemming N. Enevoldsen.

Også den tidligere ejer af Nietfeld, Gottfried Nietfeld, glæder sig over de nye muligheder, familievirksomheden får som en del af Tulip.

Fabrikken i Tyskland har 238 ansatte og omsætningen var i 2008 på 431 mio. danske kr.

- Da vi besluttede at kigge efter en ny ejer til virksomheden, var det vigtigt for os, at det blev en virksomhed med samme værdier som vores egne. Vi har et stort engagement og tager ansvar over for både vores kunder og medarbejdere. Det samme gælder for Tulip, som var vores førstevalg, og derfor er jeg utrolig glad for, at vi har fundet en løsning sammen med Tulip, siger Gottfried Nietfeld.

Nietfeld producerer en lang række pålægsprodukter.







Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11