23948sdkhjf

Hvad for en kødskandale?

Mange forbrugere tænker ikke på de tidligere kødproblemer i SuperBest. Nu viser ny måling, at detailkædens image er i forbedring.
Otte måneder efter at SuperBest fyldte medierne med kødpakker og datostempler er supermarkedets omdømme i forbedring.

I ny brandmåling foretaget af YouGovZapera for Berlingske Business har SuperBest foretaget det største kvantespring i forhold til samme måling for et halvt år siden.

Fra en placering i bunden er butikskæden gået 75 pladser frem til en midterplacering.

Orden i butikken
- Folk glemmer, siger Lars Gylling, nordisk marketingdirektør i analysevirksomheden YouGovZapera, om fremgangen for SuperBest-brandet.

Henrik Merkelsen, branding-ekspert og studielektor ved CBS mener, der er grænser for, hvor mange skandaler forbrugerne kan rumme:

- Hjernen arbejder på den måde, at der kun er nogle få sager, som man kan huske og forholde sig til. Så skal man være superbekymret ved dårlig omtale? Det viser SuperBest-sagen, at, nej, det skal man egentlig ikke. Folk glemmer, siger han.

Skal højere op
SuperBest er dog kun halvt på vej mod det niveau af popularitet som før kødskandalen, der kostede omkring 300 mio. kr. i tabt omsætning.

Administrerende direktør, Frank Sørensen, glæder sig over avancementet, men mener også, der er plads til forbedring.

- Jeg tror ikke, at det er helt glemt. Ellers ville vi ligge højere oppe. Vi skal i hvert fald 50 pladser længere op. Hurtigt, siger Frank Sørensen til Berlingske Business.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11