Coop åbner butik med snacks

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Med en ny kampagne og Danmarks første specialbutik for snacks, vil Coop gøre det nemmere at købe snacks, hvor der er fokus på det sundere valg.

Nye tal fra Coop Analyse viser, at 2 ud af 3 danskere spiser snacks flere gange om ugen eller dagligt. Samtidig viser en anden Coop Analyse undersøgelse, at 44 procent ønsker sundere mellemmåltider.

Det er baggrunden for, at Coop.dk MAD åbner Danmarks nok første specialbutik med fokus på sundere snacks til mellemmåltidet eller til madpakken, fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Ifølge DTU fødevareinstituttet stammer 80 % af danskernes samlede sukkerforbrug - som er dobbelt så stort som anbefalet - fra de mellemmåltider og drikkevarer, der indtages mellem hovedmåltiderne.

- På listen over det, som danskerne helst vil gøre noget ved i forbindelse med deres egen sundhed, ligger "mindre sukker" på førstepladsen. Da det meste af sukkerforbruget kommer fra mellemmåltiderne, vil vi gerne tilbyde en løsning, der gør det nemmere at vælge sundere snacks og mellemmåltider, som stadig smager godt, siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Læs også: Fødevarebutikker lader livet

- Vi vil ikke gøre det med løftet pegefinger, men med anbefalinger om at prøve vores mange Nøglehuls- og Fuldkornsmærkede produkter. Vi vil også gerne inspirere til at prøve andre snacks, som måske ikke lever helt op til Nøglehulsmærket eller Fuldkornslogoet, men som indeholder mindre sukker. siger Morten Viktor.

I den ny specialbutik finder man produkter som frugt, grønt, mælkeprodukter og drikke, sprødt knækbrød og nødder. Derudover er der snacking-kasser i fire forskellige udgaver, som indeholder et varieret udvalg.

Læs også: Netsupermarkeder konkurrerer om producenternes gunst

Med snacking-kasserne kan man planlægge børnenes eller sine egne mellemmåltider til en hel uge, og på den måde både spare på sukkerindtaget og pengene.

Den nye online butik bakkes op af en tværgående "Snack ordentligt" kampagne i Coops øvrige kæder, som med gode tilbud, inspiration, tips og råd har til formål at få skolebørnene til at reducere sukkerindtaget ved at spise mere groft og grønt. Det er et led i Coops samlede sundhedskampagne "Pas dig selv".


Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Michael Laudrups vinbiks øger resultat trods tab på kunder

Lokale varer: Bagere får nye muligheder

Nyt samarbejde skal vinde forbrugernes gunst

Dansk chokolade kåret til verdens bedste

1

Centralkøkken bruger 280.000 kroner på ny kæmpegryde

Leder efter madleverandør til 1.200 gymnasieelever

Kunstner bliver restauratør igen

Nu skal landets bedste take away-restaurant kåres

Nyt rådhuskøkken: Kontrasten er slående

Midtjylland skriger på folk til restaurationsbranchen

Forskere vil bruge græs til menneskemad

225 Arla-ansatte er blevet madambassadører

Kontrolfolk har nu et skarpt øje på oregano

Hjælp på vej: Flere bliver uddannet kok

Mille Food tæt på kæmpe-investering

Sticks'n'Sushi nærmer sig halv milliard i omsætning

Gør klar til fem nye restauranter

Test afslører store mængder visne blade fra træer i oregano

Slagteriarbejdere er i gang igen

Skrantende iværksætterselskaber giver staten millionregning

Ugens grin: Konstruktiv lønforhandling

Nordmænd overtager det meste af Geia Food

Den daglige ledelse har også købt en større bid

FødevareBanken på charmeoffensiv

En nybygget rejefabrik står snart til søs

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Fynbo Foods vokser voldsomt i Japan

Tur med kronsprinsparret skal være med til at sætte ekstra fart på

52 Danish Crown-medarbejdere nedlægger arbejdet

Salat får folk til at kaste op

Sanovo skal banke hul i japanske æg

Nyt skattetjek af små og mellemstore virksomheder

DTU sætter sig helt sikkert på fødevarepris

Eksport: Oksekød og ingredienser kan blive stort i Japan

Virksomheder får mange flere påbud om ligestilling

Fiskedirektør har kronprinsen som rejsemakker i Japan

73.000 arbejdsulykker ikke anmeldt af arbejdsgiverne

Lokale fødevarer i nyt udstillingsvindue

Leverandørskifte styrker fynsk identitet

Viborg Streetfood satser på musik

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Sådan beskytter du dine produkter mod fugtskader

Cylindre i rustfrit stål (316L), der er i overensstemmelse med ISO 15552

PALOMAT® styrker salgsteamet

GTS udvikler rådgivningsmarked for private konsulenter

Bliv klogere på udfordringerne ved IoT system tests på EOT

Hvad er Functional Safety

KTR ROTEX® koblinger

Fyldemaskiner fra Trepak International AB

Eurofins tilbyder analyser af tørrede krydderier

Mød Larko Magnet på Elmia Subcontractor

Oplev fremtiden på EOT - Electronics of Tomorrow

Forurenet PUR Skum

Fra semi til fuldautomatisk bigbag fyldesystem

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Fuldautomatisk 3D scanning skabte stor interesse på hi 2017

Bæredygtige farver

Pressemeddelelse

Et godt år for metal- og maskinproducenterne

Manuel Changeover Switch fra Socomec

Udsigten til en protektionistisk politik bekymrer den amerikanske bilbranch...

DENIOS - Opbevaring af Trykflasker!

Euro Poultrys inspiration til menuskaberen

Nye gratis versioner af Munters PsychroApp™ og ProApp Datacom™

Webinar om målsætning på CAD data

Send til en kollega

0.331