23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dagligvarehandel er på vej på nettet

Der omsættes i år for ca. 43 mia. kr. på internettet – nu kommer dagligvarehandlen også med. Det er en af meldingerne fra PEJ gruppens Food+Consumer Trends 2012-2015. Irma og Superbest er blandt de første større aktører i Danmark.

England er et af de få lande, som er foran Danmark i internethandel. Her er dagligvarer nu også blevet et hit på nettet ifølge Louise Byg Kongsholm fra PEJ Gruppen.

Stort set alle de store kæder er nu på nettet – herunder bl.a.

Tesco

,

Sainsbury

,

Asda

mfl. Ja selv

Amazon

er begyndt med fødevarehandel.

Når det endnu ikke er udbredt i Danmark skyldes det ifølge Poul Erik Jakobsen fra PEJ Gruppen, at logistikomkostningen er for høj og at kæderne helt naturligt gerne vil have folk ind i butikken – når den nu er der alligevel.

Derfor overlades markedet indtil videre til en række specialbutikker indenfor dagligvareområdet, der er 100% fokuseret på nettet. Nogle af dem med succes – mens en del har svært ved at tjene penge på internethandel med dagligvarer.

Irma og Superbest fører an

Men nu er tiden også kommet til supermarkederne. Og det bliver så

Irma

og

Superbest

der kommer til at tage nogle af lærepengene – men de har så også mulighed for først at lære, hvordan dette marked fungerer.

Nethandel er et af temaerne på Pej-gruppens Food+Consumer Trends 2012-2015, der holdes i Herning, København og Oslo i disse dage med deltagelse af i alt ca. 400 personer indenfor branchen.

Link
BREAKING
{{ article.headline }}
0.127