23948sdkhjf

Dagligvarehandel er på vej på nettet

Der omsættes i år for ca. 43 mia. kr. på internettet – nu kommer dagligvarehandlen også med. Det er en af meldingerne fra PEJ gruppens Food+Consumer Trends 2012-2015. Irma og Superbest er blandt de første større aktører i Danmark.
England er et af de få lande, som er foran Danmark i internethandel. Her er dagligvarer nu også blevet et hit på nettet ifølge Louise Byg Kongsholm fra PEJ Gruppen.

Stort set alle de store kæder er nu på nettet – herunder bl.a. Tesco , Sainsbury , Asda mfl. Ja selv Amazon er begyndt med fødevarehandel.

Når det endnu ikke er udbredt i Danmark skyldes det ifølge Poul Erik Jakobsen fra PEJ Gruppen, at logistikomkostningen er for høj og at kæderne helt naturligt gerne vil have folk ind i butikken – når den nu er der alligevel.

Derfor overlades markedet indtil videre til en række specialbutikker indenfor dagligvareområdet, der er 100% fokuseret på nettet. Nogle af dem med succes – mens en del har svært ved at tjene penge på internethandel med dagligvarer.

Irma og Superbest fører an
Men nu er tiden også kommet til supermarkederne. Og det bliver så Irma og Superbest der kommer til at tage nogle af lærepengene – men de har så også mulighed for først at lære, hvordan dette marked fungerer.

Nethandel er et af temaerne på Pej-gruppens Food+Consumer Trends 2012-2015, der holdes i Herning, København og Oslo i disse dage med deltagelse af i alt ca. 400 personer indenfor branchen. Link
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111