23948sdkhjf

Skidt for suppevirksomhed

Capnovas danske suppesats lukker butik og omorganiserer virksomheden.
Mindre end et år efter åbningen og en målsætning om seks butikker med en omsætning på 50 mio. kr. ser folkene bag dansk suppevirksomhed sig nødsaget til at trykke på bremsen og omstrukturere, skriver FødevareWatch.

Fra godt – til skidt
Suppevirksomheden er gået fra spirende optimisme og gode resultater til den nuværende dårlige situation.

Ifølge FødevareWatch lå salget i januar foran målsætningerne, og planen var at åbne seks butikker og nå en omsætning på 50 millioner kroner i løbet af virksomhedens første fire år. Det hele var så positivt, at investeringsfonden Capnova havde skudt en million kroner ind i virksomheden.

En slagmark
I dag lukker den ene butik, som selskabet nåede at åbne, og suppedelen bliver pillet helt ud af sortimentet. Der har simpelthen ikke været nok kunder forbi butik og webshop.

- Det har været en slagmark (at forsøge at etablere sig i markedet red.). Men jeg vil omvendt sige, at vi har fået mange positive tilkendegivelser fra de kunder, der har handlet hos os. Vi er bare ikke lykkes med at få nok igennem, fortæller stifter, direktør og medejer af Soupherb Anders Eiby til FødevareWatch.

Ambitionerne om seks forretninger er dermed sløjfet.

Ifølge FødevareWatch var Soupherb i udgangspunktet inspireret af det amerikanske selskab Soupure, der med udgangspunkt i Californien og New York sender suppemåltider rundt til hele USA.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078