23948sdkhjf

Ny portal vil hjælpe amatørkokke med at sælge delemad

Fire erfarne iværksættere klar med Delihood
Airbnb og GoMore udbredte deleøkonomien – nu er turen kommet til Delihood.

Det konstaterer fire erfarne iværksættere, som er gået sammen om en ny delemadsportal, der skal gøre det muligt for amatørkokke nemt at sælge hjemmelavet mad ud af huset.

De fire er Torben Klitbo, der tidligere har været med til at etablere blandt andet Cofoco, Roomservice og Dining Week, Klaus Wittrup, der er indehaver af burgersuccesen Gasoline Grill, Irma-kategorichef Max Schellenbauer og filosof Søren Riis, som står bag samkørselsportalen GoMore.

Med Fødevarestyrelsens nye retningslinjer for privatsalg af mad er det blevet muligt som privatperson at sælge for 100.000 kroner mad om året - og via Delihood kan maden nu fuldt lovligt udbydes, bestilles og betales på en nem og enkel måde, nævner virksomheden i en pressemeddelelse.

- Der findes en stor gruppe af danskere, som er meget madinteresserede og har dygtiggjort sig i køkkenet, så de ofte laver bedre mad end det, man får på de lokale restauranter.

- Det er disse passionerede kokke, Delihood samarbejder med, så andre kan få adgang til mad af høj kvalitet, som er hjemmelavet. Betegnelsen ”hjemmelavet” har længe været et markedsføringsstunt, brugt af supermarkeder og restauranter om mad, der i virkeligheden bærer mere præg af industrikøkken end omhuen fra en passioneret kok. Nu giver Delihood betegnelsen reel værdi, fastslår Søren Klitbo, der selv sælger mad ud ad køkkendøren.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11