23948sdkhjf

Marel samlede kunder fra hele verden i Aarhus

Food Supply var på pletten, da Marel for første gang afholdt et "Meat ShowHow" med fremvisning af de nyeste maskiner til kødforarbejdning.
I går havde Marel inviteret kunder og kontakter til Meat ShowHow, en demonstration af virksomhedens nyeste maskiner til kødforarbejdningsprocessen og eksisterende produkter.

Arrangementet blev afholdt på Marels bygninger i det nordlige Aarhus, hvor der i produktionshallen var opstillet et bredt udvalg af enkeltmaskiner og hele proceslinjer. Præsentationen af de mange maskiner blev krydret med demonstrationer for de interesserede.

Fremmødet var stort, og larmen fra maskinerne blandede sig hurtigt med en livlig snak. Både mellem de fremmødte og Marels medarbejdere og de fremmødte imellem.

Maskineri in action
Showets gæster stimlede hurtigt sammen om dagens første demonstration, Marels udbenings og trimmesystem med integreret skinner.

Tony Ambrose, Marketing Director for Marels aktiviteter i Storbritannien, forklarede, at Marel selv fremstiller alle de fremviste maskiner med undtagelse af pakkemaskiner, der produceres af strategiske partnere.

Et af områderne, som den sympatiske brite fokuserer på, var maskiner til værdiforøgelse, et felt, hvor efterspørgslen er stigende, i takt med at salget af sæsonbetonede produkter strækker sig over en stadig længere periode. En marineringsmaskine, som tilfører krydderi fra top og bund samtidig, er et eksempel på en maskine udviklet til de grill-glade forbrugere. Og netop udviklingsarbejdets vigtighed hos Marel understreger Tony Ambrose:

- Det er nødvendigt at overflødiggøre vores egne produkter før konkurrenterne.

Første arrangement for køddelen
At arrangementet ud fra den forudgående interesse og besøgsantallet kan betegnes en succes, er Marels repræsentanter ikke i tvivl om.

Det er første gang, at Marel afholder et ShoHow for køddelen, mens det har kørt i 10 år for fiskeområdet, er antallet af gæster med Tony Ambros ord en ”Amazing respons”:

- Det er en tillidserklæring, at folk har taget to hele dage ud af kalenderen, siger Tony Ambrose, der ikke er tvivl om, at fremmødet viser, at det er det hele værd.

På trods af succesen, vil han dog ikke gisne om, hvorvidt arrangementet i fremtiden vil blive gentaget med et eller to års mellemrum, før det er blevet evalueret.

Bedre end forventet
- Fremmødet har været over al forventning, siger Marketings Koordinator, Line Norlyk Pedersen, der heller ikke lægger skjul på sin begejstring.

Hun uddyber, at interessens omfang sågar gjorde det nødvendigt at indstille tilmeldingen før oprindeligt planlagt. Det samlede besøgstal når også op på ca. 250- De 60 er medarbejdere fra Marel Gruppens afdelinger verden over, ligesom gæsterne også kommer fra hele verden, omend hovedvægten er på europæiske kunder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156