23948sdkhjf

Discountbutikker sidder på det hakkede oksekød

Salget af hakket oksekød er i stærk stigning hos discountkæderne, mens private slagtere og især supermarkeder melder om tilbagegang.
Danskerne har for alvor fået smag for det gaspakkede kød.

Således er salget af hakket oksekød steget med 71 procent i discountbutikkerne fra 2006 til 2010. I den tilsvarende periode er salget faldet med 32 procent i supermarkederne og 10 procent hos de private slagtere.

Det viser beregninger, som Landbrug & Fødevarer har foretaget for Dansk Handelsblad.

SuperBest-skandale har haft betydning
Ifølge chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer, Klaus Jørgensen, har især kødskandalen i SuperBest i september 2009 haft stor betydning.

- Debatten om det ompakkede kød har fået folk til at tænke mere over fødevaresikkerheden ved det hakkede kød, og da alt det kød, der sælges i discountbutikkerne, er pakket centralt, føler mange forbrugere sig mere sikre, når de køber kød i discountbutikker. Det er i hvert fald ikke pakket om, siger han.

Så sent som i april meddelte Coop, at man satser mere på det gaspakkede frem for friskhakket kød .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11