23948sdkhjf

Oscar skal styrke Nestlé Professional

Med købet af bouillon- og sauceforretningen Oscar fra Paulig Group styrker Nestlé Professional sin tilstedeværelse i ’culinary flavours’-sektoren.
Nestlé Professional, Nestlé-divisionen, som forsyner foodservice out-of-home industrien, styrker sin portefølje med en ny akkvisition i Skandinavien og Finland.

Købet af bouillon- og sauceforretningen Oscar fra Paulig Group vil styrke Nestlé Professionals tilstedeværelse i ’culinary flavours’-sektoren. Oscars premium-produkter og kokkeekspertise vil supplere stærke mærker i Nestlé Professional fødevareporteføljen så som Chef og Maggi.

Aftalen forventes at blive lukket i slutningen af 2011.

”Helt forfra” med Oscar
Oscar skaber sine bouilloner og saucer på fabrikker i Danmark og Finland, idet man følger traditionelle metoder defineret af den berømte franske kok og kogebogsforfatter Auguste Escoffier.

Den nye akkvisition af denne premium bouillon- og sauceforretning giver Nestlé Professional en mulighed for at udvide sin out-of-home forretning i Danmark og Finland, hvor Oscar-brandet bruges vidt og bredt.

- Denne akkvisition positionerer os som en stærk leder i premium kategorien og komplementerer tilstedeværelsen af vore Chef og Maggi brands, siger Marc Caira, CEO for Nestlé Professional.

- Kulinariske smagsløsninger er en vækstkategori med højt profilerede kokke, som i større og større omfang er interesserede i at bruge ”helt forfra”-løsninger. Det er med stor fornøjelse vi byder Oscar velkommen til Nestlé Professional, tilføjer han.

- Vi er overbeviste om, at dette er det perfekte hjem for vores bouillon- og sauceforretning, fortsætter Jaana Tuominen, CEO for Paulig Group og tilføjer:

- Med Nestlé Professionals brede erfaring og kulinariske professionalisme har Oscar nu endnu større mulighed for at gå videre med en ekspansiv vækststrategi og nye strategiske initiativer.

Verdensomspændende vækst
Nestlé Professional har på verdensplan opnået en solid vækst i 2011 med sine innovative produkter og systemer i drikkevare- såvel som i fødevaredelene af deres forretning.

Tidligere i år investerede firmaet 35 mill euro i udvidelsen af Erlenbacher-fabrikken i Tyskland.

Firmaet åbnede desuden et nyt Davigel Culinary trænings- og ekspertisecenter i Frankrig.

Nestlé Professionals super-premium barista-system Viaggi, som først blev lanceret i Frankrig, bliver nu rullet ud i andre markeder i Europa.

Desuden er dens premium Nescafé Milano drikkevaresystem blevet introduceret i Nordamerika og dele af Asien udover nylige lanceringer i Europa.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.234