23948sdkhjf

30 fødevarevirksomheder mødes for at dele corona-erfaringer

Onsdag mødes flere end 30 fødevarevirksomheder i Aarhus for at dele erfaringer vedrørende deres håndtering af coronakrisen.

Det sker på et såkaldt opstartsmøde på et forløb med navnet ”Boost din virksomhed - fra corona til cash". Forløbet er led i fødevareindsatsen Den Kreative og Kompetente Madscene.

- Covid-19 har efterladt mange virksomheder i en helt ny virkelighed. Derfor har vi håndplukket det stærkeste hold af eksperter og kommercielle praktikere, der skal hjælpe virksomhederne i det forandrede marked. Lige nu skal der træffes velplacerede valg, som får sikret virksomhedernes fremtidige vækst, siger Anna Lund, der er direktør i Aarhus-afdelingen af Food Organisation of Denmark, FOOD.

FOOD har udviklet projektet og varetager også planlægningen og afviklingen af aktiviteterne.

- Vi har talt med mange folk i fødevarebranchen for at forstå, hvad det er for nogle udfordringer, de står med. Den viden har vi omsat til konkrete udviklingsforløb, hvor vi tager fat i presserende opgaver som likviditet, nye salgskanaler og udvikling af forretningen. Indsatsen handler kort og godt om at hjælpe de kriseramte virksomheder og give en håndsrækning til branchen, påpeger Anna Lund.

- En øjenåbner

Skanderborg Bryghus, der blev grundlagt i 2015, er en af de virksomheder, som har tilmeldt sig forløbet i Aarhus. Bryghuset har nu en årlig produktion på op imod fire millioner liter økologisk specialøl.

Som mange andre har Skanderborg Bryghus været ramt af nedlukning, fyringer og manglende salg. Men nu glæder direktør Anders Lund sig til at møde andre fra branchen med samme udfordringer og få noget kvalificeret sparring.

- For os har Covid-19 været en øjenåbner. Fra den ene dag til den anden stod vi med et lukket marked og en totalt ændret købsadfærd. Vi bliver nødt til at re-tænke vores set-up og strategi. Jeg håber, at det her forløb giver os nye indsigter i markedet, kunderne og den strategiske retning. Samtidig vil jeg gerne udvide mit netværk i drikkevarebranchen, for der er uden tvivl andre virksomheder, der står i samme situation som os, fortæller Anders Lund i en pressemeddelelse fra FOOD-Aarhus.

Arrangørerne konstaterer, at det stadig er muligt at sig arrangementet i Aarhus 19. august.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078