23948sdkhjf

Kaffe-iværksættere tidobler salget efter afslag i Løvens Hule

Lasse Søkilde og Adrian Valentin måtte sluge skuffelsen med Gin og Tonic, da ingen af investorerne i Løvens Hule ville lægge pengene i deres virksomhed Bold Drinks.

Men godt et halvt år efter kan de to iværksættere skylle drinks ned i svælget med lidt bedre smag i munden. Efter programmets visning er iskaffen til stede i over 800 forhandlere, hvor den før var i 39. Det kan mærkes på salget.

- Sidste år solgte vi 30 tusind dåser, og i år ligger vi i hvert fald på 250.000, så det er okay, lyder det forsigtigt fra Lasse Søkilde.

Med dåse henviser han til Bold Drinks ”Iced Espresso”, der slår sig på at indeholde samme mængde energi som en energidrik. Fitness World og Normal er de seneste, der har valgt at sælge iskaffen fra kølemontrene. Produktet sælges også i Cirkle K, Meny, OK+ og Q8.

Virksomheden har skiftet strategi

Læs også: - Jeg skal også have knækket koden for lakrids

Det sidste halve har ikke kun været godt for salget. De to iværksættere er også blevet mere bevidste om, hvor deres produkt har potentiale. Antagelsen var først, at iskaffen skulle sælges som en energidrik.

- Men vi har fundet ud af, at vi gør det bedst, når vi er de frække drenge i klassen i iskaffe-kategorien. Jo tættere vi læner os op af Starbucks, jo bedre går det, siger Lasse Søkilde.

- Vi troede ellers, at vi skulle slå os op på energidrikken, men nu bevæger vi os mere over til at være et mejeriprodukt.

Samtidig har produktets målgruppe ændret sig. De unge iværksættere troede, at iskaffen ville være mest attraktiv for mænd i alderen 18-35. Men deres tal viser, at 46 procent af køberne er kvinder.

Læs også: Vingummidronning gør klar til at opskalere

- Det overraskede os lidt. Så der er to ting, vi har lært. Vi skal sælge det som iskaffe, og at der er en stor procentdel af kvinder, fortæller Lasse Søkilde.

Det nye fokus har allerede fået indflydelse på en fremtidig drik. Lige nu producerer de kun ”Iced Espresso”, men i slutningen af 2020 vil Bold Drinks lancere et vegansk alternativ med havremælk. Det gør de blandt andet for at imødekomme de kvindelige kunder.

- Det er en stor trend for tiden med det veganske, og det er det også med mælkealternativer i sin kaffe, bemærker Lasse Søkilde.

Udlandet må vente lidt endnu

Læs også: Stiftere af Lagkagehuset sælger kaffevirksomhed

Selvom iværksætterne ikke fik en af løverne som investor, har de modtaget adskillige tilbud fra folk, som vil være en del af startuppen. Lasse Søkilde og Adrian Valentin er ”millimeter fra at lande en aftale” med en investor.

Der har også været henvendelser, som ville bringe iskaffen til udlandet, men det må vente.

- Vi vil gerne have fundamentet på plads. For os betyder brandet rigtig meget, og det tror vi skaber succes på den lange bane. Vi vil hellere bygge os op på det danske marked og først eksportere, når fundamentet er plads, siger Lasse Søkilde.

Han nævner dog Holland, Tyskland, Frankrig og Sverige som mulige destinationer i 2021.

Lasse Søkilde fortæller, at afslaget fra løverne var et stort tilbageslag for drengedrømmen, men nu bruger de driftige iværksættere det som et drive for yderligere vækst.

- Det er en kæmpe motivation at bevise, de tog fejl. Det skal være sådan, at hvis vi møder dem på gaden og ser dem i øjnene, så skal de ærgre sig lidt over, at de ikke har investeret i os. Det er vores helt klare mål at modbevise dem.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.111