23948sdkhjf

Sådan vinder Dansk Supermarked krigen om kunderne

Per Bank, der tiltræder som topchef i Dansk Supermarked 1. april, løfter sløret for et par af de fokuspunkter, der skal sikre kæden fortsat vækst.
Når Per Bank den 1. april sætter sig i direktørstolen for Dansk Supermarked-koncernen, er det med et klart ønske om - og en strategi for - vækst.

- Vækst vil komme højt på agendaen. Vi skal have mere omsætning, og vi skal have flere kunder i butikkerne, siger 44-årige Per Bank i et interview med Berlingske Business.

Fokus på køer
Med sin baggrund i først COOP Danmark og senest britiske Tesco synes Per Bank at være godt klædt på til opgaven.

Læs også: Ny topchef i Dansk Supermarked

Og den ny topchef lægger da heller ikke skjul på, at han vil tage erfaringerne fra de tidligere jobs med sig. Et eksempel er det loyalitetsprogram, som har været en stor succes i Tesco.

Et andet eksempel er den mere konkrete kundepleje.

- I Tesco har vi en politik om, at der kun må være én foran dig, når du som kunde står og venter ved kassen. Det er med til at give en god oplevelse, og vi mener det så meget, at varehuscheferne bliver målt på deres evne til undgå kødannelse, siger Per Bank.

Potentiale i onlinehandel
Han forventer ”yderligere ekspansion” af Dansk Supermarked-koncernen, hvilket formentlig både gælder herhjemme og i udlandet, hvor man i forvejen er til stede med Netto i Polen, Sverige og Tyskland.

Læs også: Norsk rigmand til kamp mod Netto

Men også på internettet ser Per Bank et stort potentiale.

- I Skandinavien er vi nok fem år bagefter England, når det kommer til onlinehandel med dagligvarer, fastslår Dansk Supermarkeds kommende topchef.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109