23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Superfos taber retssag om emballage-reklame

Plastemballageproducenten Superfos må ikke slå på grønne fordele ved plast frem for metal, har Sø- og Handelsretten nu afgjort.

Da Superfos A/S i november 2008 på en messe i Paris uddelte brochurer, som lovpriste emballage af plast frem for metal, faldt det den europæisk brancheorganisation for metalemballageindustrien, European Metal Packaging, for brystet i en grad, så de indgav klage mod Superfos for at overtræde markedsføringslovens regler for sammenlignende reklame.

Den sag har Empac, som brancheorganisationen mere mundret kaldes, vundet ved Sø- og Handelsretten, som afsagde dom den 30. december 2011.

Empac nedlage en række af klagepunkter mod Superfos, som nu har fået forbud mod blandt andet at vise et billede af en væltet metaldåse med buler og spildt maling ledsaget af en række udsagn om bl.a. en reduceret CO2-udledning ved brug af plast frem for metal.

- Vi er meget tilfredse med Sø- og Handelsrettens afgørelse, som klart understøtter vores holdning. Det er et godt resultat for metalemballagebranchen og for industriens kunder og understreger, at vi værner om branchens- og materialets unikke egenskaber, siger Jim Hansen, sekretariatschef for den danske Metalemballagebranche, som repræsenterede Empac under retssagen, ifølge packagingnews.co.uk.

Superfos fjernede den omstridte brochure fra hjemmesiden allerede i februar 2009.

Læs hele Sø- og Handelsrettens dom her.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web03