23948sdkhjf

Fynbo Foods er ekstra glad for damesucces

Hvis der er nogen i fødevarebranchen, der er særligt glad for de danske håndboldkvinders store succes i den igangværende EM-turnering i Danmark, så er det Richard Fynbo.

Hans nordjyske marmeladevirksomhed, Fynbo Foods, er sponsor for kvindelandsholdet og har sit logo på spillernes shorts, foran på højre lår.

- Så der er rigtig fint, at de nu er i semifinalen, konstaterer Richard Fynbo, som dermed er tæt på at få den maksimale synlighed ud af EM-turneringen og de mange timers eksponering på TV2.

Marmeladechefen ser selv alle kampene, og han tror, at han nok ser Fynbo-logoet både bevidst og ubevidst mere end de fleste andre.

- Jeg ser det i hvert fald mange gange i løbet af en kamp, konstaterer han.

Fra numsen til låret

Fynbo Foods har været sponsor for håndboldkvinderne de seneste 10-12 år, så det er ikke nyt for direktøren at få succes på den måde. 

- I mange år havde vi logoet på numsen, men for et par år siden flyttede jeg det om på låret. Vi har også haft forskellige andre sponsorpakker, blandt andet med logo på halgulvet og på banderne.

Virker det - sælger I mere marmelade?

- Hvordan efterprøver man sådan noget? Det er ikke til at vide, men jeg tror, det har en effekt og giver et øget kendskab til produktet. Ellers havde vi heller ikke gjort det i så mange år, svarer Richard Fynbo.

Han ønsker ikke at fortælle, hvad Fynbo Foods betaler for sponsoratet, men peger på, at det giver masser af muligheder for også at lave eksempelvis konkurrencer på de sociale medier og at give medarbejderne gode håndboldoplevelser.

- Og så har jeg gennem årene også fået mange vittige kommentarer - måske lidt mere, da det var på numsen ...

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078