- Vi leverede i 2011, og vi vil fortsat levere i 2012, siger Irene Rosenfeld, Bestyrelsesformand og CEO for Kraft Foods og tilføjer:
- Disse resultater giver os et godt springbræt til den proces, vi nu skal igennem med
.
Stærk og bæredygtig udvikling i alle regionerAlle tre regioner Europe, Developing Markets og North America oplevede i 2011 en god periode med vækst.
Nettoindtægterne voksede med 10,5 procent globalt. Investeringerne i virksomhedens Power Brands gav afkast i form af en stigning på 8 procent, hvilket drev en organisk vækst i nettoindtjeningen på 6,6 procent.
I Kraft Foods Europa er resultaterne også stærke med en nettostigning på 14,9 procent. Her voksede Power Brands med 7 procent og drev en organisk stigning i nettoomsætningen på 4,6 procent.
Til trods for krisen i Eurozonen var dette ottende kvartal i træk med vækst for Kraft Foods.
Kraft Foods har øget det globale markedsføringsbudget med ca. 250 millioner dollar sammenlignet med året før, og nye produkter står nu for mere end 10 procent af indtægterne, en stigning fra 9 procent i 2010.
Stærkt dansk marked- Dette er resultater, vi kan genkende i Danmark. Her havde vi primært på grund af ost (Philadelphia) et særlig stærkt fjerde kvartal, siger Anders Kjekstad, Managing Director i Kraft Foods Danmark.
- Vi lykkedes godt med vores strategi – både med at varetage vores klassiske brands såsom Karat kaffe, men også med at lytte endnu bedre til, hvad vores kunder og forbrugere har efterspurgt, siger Anders Kjekstad og fremhæver udviklingen i ’Away From Home’-afdelingen som en særlig succes.