23948sdkhjf

Succes fra dag 1: Han har solgt fødevarer for over 15 millioner på få måneder

Et nyt handelsfirma i fødevarebranchen er kommet flyvende fra start: True Food med base i Aarhus har på bare cirka fire måneder solgt fødevarer for over 15 millioner kroner.

Det oplyser stifter og partner Michael Guldin, der har samlet et hold med tre tidligere kollegaer fra branchen for at tilbyde danske detailkæder fødevarer "i den delikate ende af skalaen".

True Food har lavet aftaler med en stribe fødevareproducenter i både ind- og udland, og i samarbejde med dem kan Aarhus-virksomheden opfylde stort set ethvert ønske når det kommer til eksempelvis charcuteri, snacks, dressinger og convenience, fortæller stifteren.

- Vi vil gerne koncentrere os om den del, der handler om spændende produkter i det højere kvalitetssegment. Ikke fordi vi har fine fornemmelser, men når man starter forfra med en virksomhed, har man jo mulighed for at vælge, hvad man helst vil, påpeger Michael Guldin.

Han og tre andre hos True Food kender hinanden fra mange års kollegaskab hos både pålægsproducenten Defco i Aarhus og handelsvirksomheden Fast Food A La Francaise i København. Begge steder har de arbejdet med indkøb og salg af fødevarer.

Nye varenumre på vej

- Fast Food A La Francaise fungerer som agenter for fødevareproducenter og får ikke lavet deres egne produkter. Hos True Food ser vi os som produkteksperter.

- Hvis en kunde gerne vil have et specielt produkt, så ville vi i gamle dage hos vores tidligere arbejdsgiver gå ud på verdensmarkedet og lede efter produktet. Nu får vi det selv udviklet og produceret efter dansk smag, konstaterer Michael Guldin.

- I andre tilfælde har vi selv en idé om, at et produkt mangler på markedet i Danmark, og så får vi også lavet det, tilføjer han.

True Food har i øjeblikket cirka 35 varenumre, og et lignende antal er på vej. Så i løbet af de næste tre måneder er udbuddet cirka fordoblet, vurderer Michael Guldin.

- Det her er lidt af en drøm, jeg har haft længe. Vi har fået sat et hold, der bare vil det her. Vores verden er fødevarer, og nu skal vi bare ud over stepperne, fastslår Michael Guldin.

På spørgsmålet om, hvorvidt True Food spiller på samme bane som nordjyske Geia Food, der også leverer fødevareløsninger til detailbranchen, og som omsætter for cirka to milliarder kroner om året, svarer han:

- I sammenligning med Geia Food er vi jo bare en lille beskeden biks i en helt anden liga. Men det er lidt derhenad.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062