23948sdkhjf

Carlsberg-topchef løfter lidt af sløret for ny strategi

En dyrekøbt erfaring har fået Carlsberg til den erkendelse, at det sagtens kan lade sig gøre at vokse uden at sprede vingerne ud på nye markeder. Det smitter af på Carlsbergs strategi fremadrettet, skriver Finans.

Ifølge topchef Cees ’t Hart var det egentlig meningen, at Carlsberg skulle brede sig til nye geografier for at nå målet om 2-4 pct. årlig vækst.

Den tanke er nu skrottet forud for den kommende strategi, der skal lægges for bryggerigiganten.

- Den store indsigt er, at vi ikke behøver nye geografier for at stille markedet tilfreds med vækst og forbedring af driftsresultatet, siger Cees ’t Hart til Finans.

Han tror, at Carlsberg i 2021 kommer til at nå målet om en vækst i toplinjen på 2-4 pct. – måske endda mere – med de samme geografier som nu.  

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.189