Faerch køber konkurrent, der er stærk på yoghurt, smørepålæg og is
Emballagegiganten Faerch har købt den tyske emballagevirksomhed Paccor Packaging af equity-selskabet Lindsay Goldberg. Købet er "endnu et vigtigt skridt i eksekveringen af Faerchs langsigtede vækstplan", skriver Faerch i en pressemeddelelse tirsdag.
Købet vil i følge danske Faerch sætte yderligere skub i målet om at fremstille bæredygtige emballageløsninger til den europæiske mejerisektor.
Paccor, der har hovedkontor i Düsseldorf, tilbyder nemlig en bred vifte af innovative emballageløsninger primært til fødevareindustrien. Virksomheden har opbygget et brand, der servicerer kunder med emballage til primært yoghurt, smørepålæg og is.
- Med Paccors stærke position i mejerisektoren og vores fælles ambition om at gøre fødevareemballage bæredygtig, er Paccor det perfekte match for Faerch, siger Lars Gade Hansen, administrerende direktør i Faerch Group.
Med opkøbet - som er det største i Faerch Groups 52-årige historie - ryger omsætningen over ni milliarder kroner, og antallet af medarbejdere kommer op på 6.000. Fremover vil Faerch have 34 fabrikker rundt i verden.
Transaktionen er betinget af sædvanlige myndighedsgodkendelser. Paccor UK, inklusive deres to produktionssteder, er ikke en del af transaktionen og forbliver hos Lindsay Goldberg.
Paccor har fabrikker i 18 lande og er arbejdsgiver for mere end 3.700 medarbejdere. Det New York-baserede investeringsfirma Lindsay Goldberg købte virksomheden 'Coveris Rigid' i august 2018 og omdøbte det til Paccor.