23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny Cocio-direktør ser stort vækstpotentiale

Der er masser af vækstmuligheder for Arla-enheden Milk Based Beverages, som blandt andet omfatter Cocio-brandet og Arlas samarbejde med Starbucks kaffekæde.

Det siger enhedens nye direktør, Christian Fischer, til FødevareWatch. Han afløste i januar Rasmus Malmbak Kjeldsen, der havde været chef for de mælkebaserede drikkevarer i Arla siden foråret 2020. 

- Vi har jo lige afsluttet den nye strategi for koncernen, hvor mælkebaserede drikke er et af vækstbenene. Foruden at arbejde med Starbucks- og Cocio-brandet kommer vi fremover også til at arbejde mere med proteindrikke. I dag er Arla store på yoghurt og drikkeyoghurt med et højt proteinindhold, men vi pønser på at lancere nye produkter, hvor de mælkebaserede proteindrikke er i fokus, siger Christian Fischer til FødevareWatch.

Han har været hos Arla siden 2013, senest med titlen Global Vice President for Lurpak-brandet siden november 2018.

Rasmus Malmbak Kjeldsen er skiftet til Arla-afdelingen Rest of World, der står for salget i blandt andet Grækenland og Italien. 

Cocio har cirka 75 procent af sin omsætning i Danmark, knap 20 procent i Sverige og resten i England. Rasmus Malmbak Kjeldsen fortalte i juni til Food Supply, at virksomheden har planer om at gå ind i et nyt land - måske endda to - i 2022.

Ny Arla-chef for Lurpak-brandet er Elena Marchenko, der har været Arla-ansat siden juli 2016. Hun kommer fra en stilling som Global Marketing Director i Milk Based Beverages.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097|instance-web01