Ledelsen i SuperBest arbejder i disse dage på højtryk for at finde den helt rette strategi for fremtiden i kæden, som på bare fire år har mistet 59 butikker og flere milliarder kroner i omsætning.
Det siger bestyrelsesformand Per Christiansen til Berlingske Business oven på denne uges nyhed om, at
.
- Der er en høj grad af uhomogenitet i kæden, og det skal vi have kigget på, siger Per Christiansen.
Skarpere profilDet er ikke lykkes at slå igennem med det mere kvalitetsbevidste koncept i konkurrencen med de succesrige discountkæder, og derfor er en opsplitning af SuperBest en af de overvejelser, ledelsen gør sig i disse uger, siger bestyrelsesformanden.
Afgående direktør Frank Sørensen er enig i, at der er brug for at skille de butikker ud, som ikke passer ind i konceptet, men han afviser, at SuperBest skulle have brug for at ændre sin profil.
- Det bliver meget, meget vigtig for Superbest at bevare en høj profil i markedet og skabe en tydelig forskel til discountsektoren,og det bliver opgaven for hver eneste SuperBest-forretning, siger han til Berlingske Business.
SuperBest-kæden omfatter i dag 175 butikker.
