23948sdkhjf

Tilfredshed med Carlsberg-sponsorat

Carlsberg Gruppen har vundet betydelige markedsandele i årets andet kvartal og glæder sig samtidig over et vellykket sponsorat ved EM i fodbold.
Vellykkede Euro 2012-aktiviteter på over 70 markeder bidrog til en vækst for Carlsberg-mærket på 13% på premium-markederne. Derudover melder bryggerikoncernen om en solid fremgang i markedsandele i Nord- og Vesteuropa og Asien.

Rusland trækker op
Den russiske markedsandel steg til 37,3% i 2. kvt. Og der var ligeledes vækst på ølvolumen til Rusland på 1 pct. Det gik derimod tilbage på volumen i Nord- og Vesteuropa pga. meget dårligt vejr. Markedet faldt her ca. 5% i 2. kvt., oplyser koncernen i sin regnskabsmeddelse.

- Carlsberg opnåede positiv vækst i markedsandele i alle tre regioner. Det viser, at de seneste års betydelige aktiviteter i forhold til vores internationale premium-varemærker, lokale power brands og inden for salgseksekvering giver resultater, udtaler koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen.

- Det er især tilfredsstillende at se en fortsat forbedring af vores russiske markedsandel - et klart tegn på, at vores tiltag sidste år nu begynder at bære frugt. Den fremragende gennemførelse af EURO 2012-aktiviteterne gav Carlsberg-mærket en meget høj grad af synlighed. Indtjeningen i 1. halvår er påvirket af en anderledes timing af salgs- og marketinginvesteringer i forhold til sidste år samt meget dårligt vejr i Nord- og Vesteuropa, uddyber koncernchefen.

Samlet set kom bryggerikoncernen ud af første halvår af 2012 med et overskud før skat på 4,564 milliarder kroner mod 3,329 milliarder i de første seks måneder af 2011.

For helåret 2012 forventes et driftsresultat før særlige poster på samme niveau som 2011 og et svagt stigende justeret nettoresultat.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156