Producerer 1500 bøtter mayonnaise i timen – nu skal der findes kunder til dem

En streetfood-kæde, et cateringfirma og et cafeteria - og nu en mayonnaisefabrik.
Søren Ross fra Ikast har sat adskillige iværksætteriprojekter i gang i de senere år, og han har store ambitioner med det seneste skud på stammen.
Sammen med de to forretningspartnere Claus Poulsen og Andreas Poulsen vil de sælge mayonnaise under navnet Dipster, skriver Herning Folkeblad.
Byggeriet af fabrikken blev indledt for godt halvandet år siden og nu handler det om at finde kunder.
- Under coronapandemien fik vi chancen for nogle nye indtjeningsmuligheder, da events og festivaler lukkede ned, og dengang var de første tanker om en mayonnaisefabrik faktisk allerede opstået. Vi så et stigende salg blandt forskellige typer af mayo til blandt andet vores fries, fortæller Søren Ross til avisen og fortsætter:
- Men det lykkedes ikke at finde en leverandør, og så tænkte vi, at så måtte vi selv gøre noget ved situationen.
I første omgang går Søren Ross og partnerne efter at sælge til burgerbarer, pizzeriaer og grillbarer.
På længere sigt ønsker de at erobre større markedsandele på mayonnaisemarkedet inden for produktionspakket dip - og finde en investeringspartner i fødevarebranchen inden for 5 til 10 år, så man måske kan blive en nicheproducent i en større koncern, skriver Herning Folkeblad.
På nuværende tidspunkt bliver der produceret fire forskellige varianter i form af salatmayo, chilimayo, bearnaisemayo og aioli.
På fabrikken i Ikast bliver der produceret 1500 bøtter i timen, men det kan skaleres op.