23948sdkhjf

Naturli genvinder prisen for 'årets plantebaserede produkt'

I weekenden uddelte Dansk Vegetarisk Forening plantebaserede priser til en række virksomheder ved messen Organic Plant Based Expo i weekenden.

Den veganske messe blev afholdt i Øksnehallen i København, og her vandt Naturli' Foods 'Smørbar' for andet år i træk i kategorien 'Årets plantebaserede produkt'.

Planteslagterne vandt prisen for 'Årets nye plantebaserede produkt' med 'Svampebøffen.

Bilka vandt for fjerde år i træk 'Årets plantebaserede supermarked' "særligt målt på at butikkerne har et meget stort udvalg af plantebaserede produkter, herunder et godt økologisk udvalg, samt en god placering af produkterne", lød det i begrundelsen.

Andre prisvindere:

  • Irma fik prisen for 'Årets højdespringer', "fordi kæden har udvidet det plantebaserede sortiment, gjort priserne mere konkurrencedygtige og har et bredere udvalg af økologiske produkter".
  • Lidl Danmark løb med prisen 'Årets plantebaserede discount-supermarked'. Begrundelsen lød blandt andet på, at supermarkedet har "et bredt sortiment, blandt andet med sin egen veganske private label-serie Vemondo, at have konkurrencedygtige priser og placere de veganske produkter sammen med andre tilsvarende animalske produkter frem for et isoleret sted i supermarkedet".
  • Bælg, der producerer konfekt baseret på kikærter, fik prisen for 'Årets økologiske plantebaserede startup'.

Kilde: Plantebaseret Videnscenter

Bilka vandt også "Bedst-i-pris'-kåringen, hvor Dansk Vegetarisk Forening sammenlignede priserne på 13 basisvarer i 15 forskellige supermarkeder.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Ambitiøs startup satser kraftigt på vækst - lander stort millionunderskud
Eks-partnere i sushikæde rygende uenige om årsag til konkurs
Ny direktør for DSK: Han skal overtage efter John Wagner
De putter fyld i dej, og nu har de 16-doblet kapaciteten
Prins Joachim tabte igen penge hos fødevareproducent
Danmarks største tomatproducent tager "kæmpe risiko" med ny salatfabrik
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
RetailNews
PlastForum DK

Send til en kollega

0.125