23948sdkhjf

Rynkeby opruster på det nordiske marked

I en tid hvor markedet ellers er under voldsomt pres, cementerer Rynkeby Foods sin nordiske vækststrategi ved at opkøbe svenske Krogab AB og overtage distributionen af Tropicana i Finland. Omsætningen ventes øget med ca. 100 millioner kroner.
Rynkeby vil samtidig styrke sin position som den absolutte markedsleder inden for juice og andre frugtbaserede drikke i Norden.

Styrkelse på det professionelle foodservice-marked
Krogab AB er markedsleder på foodservice i Skandinavien og leverer kvalitetsjuice og miljørigtige juiceløsninger til hoteller, catering og restauranter. Krogabs juiceløsninger er baseret på distribution af dispensere med juice og smoothie.

Rynkeby Foods har købt Krogab af Mixtec Group, en finsk-ejet nordisk virksomhed, som sælger specialdrikke og bar-tilbehør.
Opkøbet af Krogab er en vigtig brik i Rynkeby Foods´ strategi om fortsat at styrke sin position på det professionelle foodservice-marked.

- Krogab bringer Rynkeby Foods et skridt nærmere den professionelle bruger på et marked, som har et meget interessant nyt vækstpotentiale. Den såkaldte ”Away From Home”-kategori er baseret på sund og naturlig frugtjuice og -drikke, og det er et vækstområde, som vi naturligvis gerne vil være med til at drive fremad, siger Jørgen Dirksen, administrerende direktør for Rynkeby Foods.

Rynkeby Foods vil fortsætte den eksisterende udvikling af Krogab og ved samtidig at tilføre sit stærke brand, vil Rynkeby Foods gøre virksomheden i stand til at tilbyde markedet endnu bedre løsninger. Krogab vil blive drevet som en selvstændig virksomhed, og alle medarbejdere vil fortsætte efter overtagelsen. Krogab vil være en del af den overordnede nordiske Away From Home-organisation hos Rynkeby Foods.

Stor finsk fremgang
Efter flere års godt partnerskab i Danmark og Sverige overtager Rynkeby Foods desuden alt salg og distribution af Tropicana i Finland og forventer hermed at blive markedsleder af premium-juice i Finland.

Finland er et forholdsvist nyt marked for Rynkeby Foods, og derfor er overtagelsen af Tropicana et vigtigt signal om, at Rynkeby Foods har etableret et godt fundament i landet.

- Tropicana er en premium-juice og kommer til at spille en vigtig rolle for Rynkeby Foods udvikling på det finske marked. Vores nordiske strategi omhandler nemlig ikke kun vækst, med også at vi skal være absolut kategorileder inden for juice og andre frugtbaserede drikke i premium-klassen, slutter Jørgen Dirksen.

Rynkeby Foods overtager Tropicana i Finland pr. 1. januar 2013.

Fakta:
- Korgab AB er specialister inden for juicesystemer til både den offentlige og private sektor
- Krogab AB har cirka 30 % af den samlede markedsandel indenfor Away From Home-markedet i Sverige og Finland
- Krogab AB har gennem en årrække haft en årlig vækst på 30 %
- Krogab AB omsatte sidste år for 50 millioner SEK
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094