23948sdkhjf

Første gang i Danmarks historie: Store virksomheder står bag kandidatuddannelse

Arla Foods, Danish Crown og Orkla er blandt en række danske fødevarekoncerner, der vil uddanne flere unge inden for det kommercielle område

En kommerciel kandidatuddannelse - Commercial & Retail Management - stiftet af en lang række af sværvægtere i dansk detail- og dagligvarehandel. 

Det var, hvad man på Aarhus Business School oprettede for knap tre år siden i bestræbelserne på at forsyne rekrutteringsarbejdet i netop detail- og dagligvarebranchen med nye medarbejder år efter år. 

Og da der bliver større rift om arbejdskræfterne i de kommende år, er det vigtigt med sådan en faglig uddannelse, mener Carsten Waldorf, der er formand for Mærkevareleverandørerne og også står i spidsen for erhvervslivet i forhold til at understøtte uddannelsen. 

Det skriver Jyllands-Posten

- Vores branche - både detail og mærkevareindustrien - har et stort behov for øgede kompetencer og ressourcer inden for det kommercielle område. Derfor er jeg stolt over, at vi nu har 200 unge, der har valgt uddannelsen på Aarhus BSS, siger Carsten Waldorf og henviser til, at 100 unge allerede har gennemført uddannelsen, mens andre 100 i øjeblikket er i gang med den. 

Det er første gang i dansk historie, at man har samlet en branche omkring at oprette en kandidatuddannelse. 

Disse virksomheder står bag kandidatuddannelsen

  • Stiftere/founding partners:
  • Arla Foods
  • Bestseller
  • Dagrofa
  • Danish Crown
  • Jysk
  • Rema 1000 Danmark
  • Salling Group
  • MLDK - Mærkevareleverandørerne
  • Business partners:
  • F&H Group
  • Lantmännen
  • Orkla
  • Royal Unibrew
Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203