23948sdkhjf

Quantum skaber rekordresultat på udebane

Handelsvirksomheden Quantum, der primært arbejder med afsætning af mejeriprodukter på de oversøiske markeder, mærker ikke meget til finanskrisen – tværtimod.
Virksomheden kan således glæde sig over et rekordregnskab med et nettoresultat før skat på 2,3 mio. kr.

- Det er vi rigtig godt tilfredse med og endnu bedre er, at pilen peger mod fortsat vækst, lyder det fra direktør i Quantum, Esben Nielsen, der i 2001 startede Quantum op som en enkeltmandsvirksomhed med fokus på afsætning af mejeriprodukter primært på de oversøiske markeder.

- Jeg var i 1990’erne udstationeret syv år i Saudi Arabien og Forenede Arabiske Emirater, hvor jeg stod for afsætning af fødevare-produkter i regionen. Da jeg startede egen virksomhed i 2001 var det derfor naturligt i første omgang at fokusere på det store netværk, jeg havde oparbejdet igennem årene i den del af verden, fortæller Esben Nielsen.

- I kraft af mine erfaringer og kendskab til forretningsstruktur og kultur, havde jeg let ved at begå mig på et marked, som jeg stadig betragter som min hjemmebane. Der er utvivlsomt mange faldgruber og restriktioner for nye sælgere, men kunderne er kendetegnet ved forholdsvis stor loyalitet, så hvis man i øvrigt lever op til det, man lover, har man forretningspartnere for livet, forsætter han.

En virksomhed i vækst
Fra en spæd start som enkeltmandsvirksomhed med fokus på mellemøstlige markeder har Quantum udviklet sig til et firma med fem ansatte og bearbejdning af mere end 30 markeder primært uden for Europa. Fokus er fortsat på afsætning af mejeriprodukter i større pakkestørrelser til videre forarbejdning eller salg i mindre enheder på diverse markeder, med en strategi om at indgå i tætte partnerskaber med både kunder og leverandører.

- Min kongstanke har hele tiden været, at man igennem målrettet arbejde og en høj grad af integritet, binder forretningspartnere tættere sammen. Udviklingen i vore resultater de sidste år viser med al ønskelig tydelighed, at det er en langsigtet strategi, som holder, fortæller Esben Nielsen.

Kundekredsen dækker et vidt spekter af virksomheder spændende fra små importører eller grossister i forskellige markeder til større fødevareproducenter, hvor produkterne indgår som en del af det færdige produkt, eller supermarkedskæder.

Senest er der indgået aftale med et af verdens største mejeriselskaber om leverancer af en større mængde hvide oste i mejeriets eget brand. Et projekt som foreløbig har været undervejs i cirka halvandet år med undersøgelser, test af produkter og gennemgang af produktionsfaciliteter, før aftalen endelig var på plads – en aftale, som, man forventer, vil være med til at give øget vækst fremover på flere fronter.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078