23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk cider er verdens foretrukne

Somersby har opnået status som det hurtigst voksende cider-brand i verden.

Carlsberg lancerede sin første Somersby Apple Cider i Danmark i marts 2008. Siden er det blevet til en del flere varianter, som i dag kan købes i store dele af Europa.

Alene i 2012 introducerede Carlsberg-gruppen Somersby på 15 nye markeder, herunder Asien, hvilket næsten fordoblede volumenvæksten og samtidig gjorde Somersby til det hurtigst voksende internationale cider-brand. (kilde: Canadean) .

Ud over at indføre nye varianter, har Carlsberg-gruppen været hurtige til at reagere på forbrugernes behov. I 2010 blev Somersby Organic Cider indført i Sverige, to år senere fik også finnerne mulighed for at smage en Somersby, hvilket blev landets første økologiske cider overhovedet. Somersby fandt også vej til briterne i juli 2012.

- Med Somersby har vi redet på en vækstbølge, da vi har formået at opbygge et stærkt brand i et drinkskategori, som er vokset med gennemsnitligt 4,8% i løbet af de seneste ti år, forklarer Anne Brøndsted Nielsen, Somersby International Marketing Manager.

Carlsbergs store distributionsnet har hjulpet Somersby hurtigt ud på nye markeder og Khalil Younes, Carlsberg-gruppens SVP for Salg, Marketing & Innovation, er overbevist om, at Somersby vil fortsætte sin succes med at supplere Carlsberg-gruppens udvalg af internationale premium-øl og lokale power brands.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|