23948sdkhjf

Tulip fortsætter russisk vækst

Food on the go bliver mere og mere populært verden over. Det mærker Tulip blandt andet i Rusland, hvor salget af pølser og burgere på tankstationer er steget med 55 procent.
Sådan var væksten i seneste regnskabsår og tendensen ser ud til at fortsætte, oplyser Tulip.

- Vi begyndte at samarbejde med Statoil om salget på deres russiske tankstationer i 2002, og den aftale har været en stor succes for begge parter, fordi vi med vores kvalitet og vores koncepter er i stand til at give food on the go et markant kvalitetsløft, forklarer eksportchef Lasse Mortensen.

Samarbejdet med Statoil har da også skabt en øget efterspørgsel, som betyder, at salget at Tulips produkter har spredt sig til mange andre tankstationer.

Her er resultatet, at efterspørgslen hos forbrugerne er steget, hvilket betyder, at kunderne generelt oplever øget salg og øget indtjening som resultat af samarbejdet med Tulip.

-Traditionen i Rusland er, at der sælges meget billige pølser, men af en helt anderledes kvalitet end den, vi kender i Danmark. Derfor har vores mål fra begyndelsen været at løfte kvaliteten og henvende os til de kunder, der er villige til at betale mere for premium produkter. Det har været en meget stor succes, og målet er løbende at udvide antallet af tankstationer, der fører vores produkter, siger Lasse Mortensen.

Kontrolleret vækst
Men netop fordi Tulips vigtigste salgsargument er den høje kvalitet, understreger Lasse Mortensen, at væksten skal være kontrolleret.

- Vi leverer hele koncepter, hvor vi både står for produkter, udstyr og oplæring af personalet, og det sidste er utrolig vigtigt. Maden skal nemlig tilberedes helt rigtigt, hvis forbrugerne skal have den bedst mulige oplevelse. Så selv om målet selvfølgelig er vækst, skal det ske på en kontrolleret måde, der sikrer, at kunderne hele tiden får det premium produkt, de betaler for, siger eksportchefen.

Det gør sig også gældende indenfor detail, hvor Tulip i sidste regnskabsår oplevede en vækst på 20 procent og igen i år har en flot vækst i sigte.

- Det er blandt andet produkter som paté, salami og bacon, der driver væksten, men præcist som indenfor food on the go er vores produkter i den dyre ende af skalaen, og derfor skal kvaliteten også være i orden. Overordnet kan man sige, at Rusland er et marked, der giver fantastiske muligheder, hvis produkterne er gode, og hvis man finder de rigtige samarbejdspartnere i Rusland, og det har vi haft succes med, siger Lasse Mortensen.

Han forventer derfor, at Tulip også i de kommende år vil være i stand til at øge eksporten til Rusland med udgangspunkt i de stærke samarbejdspartnere virksomheden har fået i landet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187