23948sdkhjf

Arla fortsætter vild vækst med proteinprodukter

Mælkeprodukter med særligt højt indhold af protein har i årevis været en vækstraket for Arla, og tendensen fortsatte i høj grad sidste år: Datterselskabet Arla Protein kunne notere sig en stigning på 60 procent i salget, som dermed nåede 750 millioner kroner.

Det skriver Børsen.

- Der er kæmpemæssig efterspørgsel på de proteinholdige produkter, og flere og flere forbrugere kommer til. Arla Protein appellerede i starten mest til fitnesssegmentet og andre, der træner. Men produkterne passer med flere globale trends. Det er også et nærende alternativ til folk, der er på farten, det er convenience og i en travl hverdag et sundt alternativ, som giver en god mæthedsfølelse, siger Arlas Peter Giørtz tol mediet.

Han er vicekoncernchef og ansvarlig for detail- og foodservicesalget i Europa, og han forventer en yderligere stigning i Arla Protein-salget på mindst en tredjedel i år. Dermed vil omsætningen runde en milliard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079