23948sdkhjf

Topper med 86 millioner: Se listen over de ti mest valgte fødevarebrands

Hvilke ti fødevarebrands vælger danskerne mon oftest at lægge i indkøbskurven, når vi er ude og købe ind? Det afslører den nyeste CPS GfK Brand Footprint Europe Report, som viser resultaterne af en undersøgelse af danskernes og andre europæeres indkøbsvaner i perioden november 2022 til november 2023

Perioden mellem november 2022 og november 2023 var præget af høj inflation og stigende energipriser, men trods det så har danskerne stadig købt ind. Og især nogle virksomheder har solgt mange fødevarer til danskerne.

Og i en tid, hvor mange har været optaget af at spare på pengene og jagte gode tilbud, er det interessant at se, hvilke fødevarebrands der har fundet vej ned i danskernes indkøbskurve flest gange.

Det skriver Consumer Panel Services GfK i en pressemeddelelse, der er baseret på Brand Footprint Europe-rapporten, der indsamler data fra 62 markeder på fem kontinenter og analyserer mere end 42.000 forbrugerbrands (private label brands er ikke inkluderet).

Top-10 over de mest valgte fødevarebrands i Danmark:

1. Arla - lagt i indkøbskurven 86,1 mio. gange.

2. Schulstad - lagt i indkøbskurven 47 mio. gange.

3. Karolines Køkken - lagt i indkøbskurven 35,2 mio. gange.

4. Cheasy - lagt i indkøbskurven 32,2 mio. gange.

5. Lurpak - lagt i indkøbskurven 22,4 mio. gange.

6. Harboe - lagt i indkøbskurven 20,9 mio. gange.

7. Toms - lagt i indkøbskurven 19,4 mio. gange.

8. K-salat - lagt i indkøbskurven 18,4 mio. gange.

9. Pålækker - lagt i indkøbskurven 18,1 mio. gange.

10. Thise - lagt i indkøbskurven 17,5 mio. gange

- Danskere er glade for mejeriprodukter. Det ser man tydeligt i vores undersøgelse, hvor mejeriprodukter udgør mere end 60 % af det samlede antal gange varerne fra top-10-listen er endt i danskernes indkøbskurve. Og sammenlignet med andre europæere vælger danske forbrugere også at lægge mejeriprodukter oftere i indkøbskurven, hvor vores europæiske naboer oftere vælger drikkevarer som sodavand eller instant kaffe, udtaler Charlotte Horsten, Country Manager hos Consumer Panel Services GfK i Danmark, i pressemeddelelsen.

I Danmark er mejeriprodukter fra Arla lagt i indkøbskurven mere end 5,5 gange oftere end for eksempel Coca-Cola-produkter. Dette forholder sig noget anderledes i resten af Europa, hvor produkter fra Coca-Cola lægges i indkøbskurven næsten 3,5 gange oftere end produkter fra Arla lægges i kurven.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157