23948sdkhjf

Flere faste varianter og ens tilbudspriser skal skubbe til salget af alkoholfri øl

Salling Group og Carlsberg går sammen om fælles tilbud, større pakker og kampagner for at fremme salget af alkoholfri øl

Flere danskere vælger alkoholfri øl, og nu intensiverer Carlsberg og Salling Group indsatsen for at gøre valget endnu lettere i dagligvarehandlen. Tiltagene omfatter blandt andet nye store forpakninger og ens tilbudspriser på øl med og uden alkohol.

Det skriver Carlsberg og Salling Group i en pressemeddelelse.

– De alkoholfri øl har taget et enormt spring på både kvalitet og smag, og flere og flere vælger det til. Det er positivt, og vi vil gerne støtte op om at vælge de alkoholfri øl mere til i hverdagen. Her vil vi særligt gerne have flere unge til at få gode oplevelser med alkoholfri øl, udtaler Anne-Kathrine Thomassen, Brand Manager for alkoholfri øl i pressemeddelelsen.

Samarbejdet betyder blandt andet, at Føtex og Bilka har haft en 18-pack alkoholfri Tuborg Classic som fast del af sortimentet siden uge 18, og at priserne på alkoholfri øl fremover sidestilles med de almindelige varianter, når der er tilbud.

– Vi mener, det er et vigtigt skridt i at sikre tilgængelighed og synlighed. Og det er kun rimeligt at forbrugerne kan vælge tilbud til samme pris, siger Jean Ladehoff, kategoridirektør hos Salling Group.

Også til sommerens EM i kvindefodbold får de alkoholfrie øl en central rolle. Salling Group og Carlsberg lancerer her en kampagne med DBU under sloganet Endelig et 0,0-resultat, vi kan skåle på. Kampagnen omfatter aktiviteter og smagsprøver på udvalgte Bilka-parkeringspladser samt tydelig markedsføring i Føtex.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094