23948sdkhjf

25 procent økologi i 2030: Supermarkedskæde kaster sig ind i kampen

Når interessenter fra en lang række lande mødes i København i næste uge for at få sat skub i EU' ambitiøse målsætninger om meget mere økologi på marker og spiseborde, sætter Dagrofas flagskibskæde Meny en tyk streg under sine økologi-ambitioner.

Meny er nemlig hovedsponsor for Organic Summit 2025 18-19. august i Den Sorte Diamant, hvor der skal sættes mere end ord på for at nå  EU’s mål om 25 procent økologisk landbrug og forbrug i 2030. 

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Dagrofa.

- Økologi er et af Menys vigtigste fokusområder. Vi arbejder målrettet med vores sortiment, vores leverandører og hele værdikæden for at gøre det lettere for forbrugerne at træffe det bevidste, økologiske valg i deres indkøb. Men vi er langt fra i mål, både i Danmark og i resten af Europa, og der skal større greb til, hvis vi skal realisere vores ambitioner, siger Kristine Pilgaard, kommerciel direktør i Meny.

Organic Summit er arrangeret af blandt andet Landbrug & Fødevarer og Økologisk Landsforening, og er en del af det danske EU-formandskab. Direktør i Økologisk Landsforening, tidligere minister for S, Rasmus Prehn, kvitterer for Menys engagement:

- Når en aktør som Meny tager ansvar, er det med til at vise, at økologi ikke kun handler om landbruget. Det handler om hele rejsen fra jord til bord. Det giver topmødet en stærkere forankring i virkeligheden og sender et vigtigt signal til resten af Europa, siger han.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109