23948sdkhjf

Arla investerer markant i Castello

Mejerigiganten fordobler sit markedsføringsbudget på Castello og åbner blandt andet en pop-up butik med specialoste i København.
Det danske ostemærke Castello er anerkendt internationalt som specialost af god kvalitet og med stor variation i sortimentet. Men herhjemme kender de fleste kun Castello som en klassisk blåskimmel. Det vil Arla gøre noget ved og investerer derfor markant i Castello i 2014. Et af hovedelementerne er en pop-up butik, der åbner i denne uge i Købmagergade i København.

Ostene fra Castello er kendt verden over. Men herhjemme forbinder de fleste Castello alene med blåskimmeloste. Hos Arla, hvor Castello ostene bliver udviklet, produceret og eksporteret, vil man gerne fremme brandets renommé i Danmark, og derfor fordobler mejerivirksomheden nu markedsføringsbudgettet for Castello.

- Castello er et meget stærkt brand i udlandet på linje med Lurpak og dansk bacon. I Danmark er der bare ikke så mange, der ved, at Castello reelt er et kendt brand internationalt, og at sortimentet omfatter meget mere end de velkendte blåskimmeloste. Det vil vi gerne give de danske forbrugere mulighed for at opleve, siger Jakob B. Knudsen, marketingdirektør i Arla Danmark.

Det mest markante tiltag fra Castello er – helt i tidens trend – en pop-up butik på Købmagergade i København. Her kan københavnere og turister få mulighed for at smage på hele sortimentet fra Castello og flere af de oste, der i dag kun fås på eksportmarkederne.

Pop-up butikken er bygget op om temaet ”kunsten at nyde god ost”. Derfor er der lagt vægt på, at ostene bliver præsenteret visuelt flot, ligesom det er muligt at smage vin, kiks, chutney etc. til osten og derigennem få en totaloplevelse. I løbet af pop-up butikkens 10 ugers levetid, vil der blive afholdt forskellige smagearrangementer og temaaftener.

Godt salg i specialost
I perioden 2011-2013 er salget af specialost i Danmark steget med 23% fordelt på både udenlandsk- og danskproducerede oste.

- Castello er de danske specialostes flagskib, og derfor vil vi selvfølgelig gerne vise de danske forbrugere, at de kan få specialost af meget høj kvalitet, uden nødvendigvis at skulle kigge ud over landet grænser, siger Jakob B. Knudsen.

Et af formålene med at åbne pop-up butikken er at få mulighed for at interagere med forbrugerne.

- Vi glæder os til at få folks respons på vores oste, og derigennem få en indikation af, hvad danskerne egentlig mener om Castello, og hvad der falder i deres smag, siger Jakob B. Knudsen.

Når pop-up butikken lukker og slukker i København d. 31. maj, rejser konceptet videre til New York, London og en række andre storbyer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125